Kunststof aanrijbeveiliging
De voordelen van kunststof aanrijbeveiliging
Dankzij het vergevingsgezinde aspect van een flexibele aanrijbeveiliging kunnen we bedrijven nog beter helpen in hun streven naar een veilige en efficiënte werkomgeving.
Waar stalen vangrails zeker hun nut bewijzen om mensen en machines te beschermen en structuur te creëren, kunnen onze eigen kunststof oplossingen een meerwaarde betekenen:
- opvallend dankzij de geel/oranje kleur
- esthetisch aantrekkelijker
- minder schade aan aanrijbeveiliging en voertuigen
- minder verwondingen dankzij afgeronde structuur
- geen schade aan beton
- montage op elk type ondergrond, ook in asfalt of grond
- snelle levertijd dankzij standaardisatie
Elastische doorbuiging
Dankzij de verende palen kan de constructie probleemloos elastisch 20 cm naar voor of naar achter buigen. Door deze elastische vervorming zullen de krachten op de palen en ankers verminderd worden. Bovendien zullen deze gele liggers ook elastisch vervormen, wat opnieuw een gunstig effect heeft op de krachtwerking én de kleinere fysieke shock voor de chauffeur.
Test met heftruck 11.500 kg
Kunststof aanrijbeveiliging samenstellen
Door deze eenvoudige, maar stevige en modulaire opbouw kan een hele resem aan constructies worden gerealiseerd. Het aantal liggers is te kiezen, diverse hoogtes zijn mogelijk, de paalafstand kan men verkleinen of vergroten afhankelijk van het type voertuigen en snelheid, extra vorkenbescherming, leuning, …
De liggers zijn voorradig in lengtes van ca. 4 meter waarbij de nodige gaten voorzien zijn voor de beide paalafstanden. Er is al een dilatatievoeg voorzien omwille van temperatuurverschillen tot 30°C waardoor deze buizen kunnen uitzetten en krimpen. Vanwege deze grotere lengte zal de impact beter verdeeld worden over de diverse palen en zal de montage ook vlotter verlopen vanwege het beperkt aantal koppelingen.
Een bijkomend voordeel van dit systeem is dat onze montageploegen de gewenste lengtes kunnen aanpassen op de werf. Er zijn dus geen lange wachttijden vereist om de buizen te bewerken.
- Verende paal 610 mm met drukplaat en 2 betonschroeven
- Ligger diameter 200 mm ca 4 m lang
- Koppelbouten: 4 stuks tussen 2 opeenvolgende liggers
- Verbindingsbout: 1 bout per paal per ligger
- Koppelbus type 160 en koppellat (reeds geassembleed met de ligger)
- Rode inslagdop op uiteinde
- Zwarte mof tussen 2 opeenvolgende liggers
- Afdekhuls paal: kunststof ‘sok’ die over de paal wordt geschoven
- Inslagdop voor sleufgaten
- Overkapping paalvoet
De beste ondergrond voor kunststof aanrijbeveiliging?
Het systeem is ontworpen en getest voor een betonvloer met dikte 18 cm. Het is namelijk zo dat enkel een betonverharding is geschikt om te kunnen werken met ankers.
Daarnaast is er ook een aparte grondsokkel ontwikkeld die in elk type ondergrond kan worden verankerd zoals asfalt of klinkers zonder een nadelig effect te hebben op de werking van de aanrijbeveiliging. Deze grondsokkels worden door ons hydraulisch in de ondergrond geheid.